Spice Your Life

Spice Your Life

Probleemstelling

Unique is een uitzendbureau die graag doelgroep gericht te werk wilt gaan. Unique heeft te maken met twee doelgroepen: enerzijds de kandidaten (de werknemers) anderzijds de bedrijven (de werkgevers). Deze doelgroepen zijn zeer divers. In de huidige situatie probeert Unique vaak iedereen aan te spreken. Hierdoor blijven zij vaak te algemeen. Zonder een duidelijke focus spreekt Unique iedereen een beetje aan en geen enkele doelgroep volledig.

Taak

  • Customer Journey Ontwerpen
  • Concept Ontwikkelen
  • Visualiseren App
  • Usability Testing

Doelgroep

Latent werkzoekenden; 30 jarige die, zonder dat hij of zij daar actief mee bezig is, op zoek is naar zijn of haar 2e baan. Heeft veel ambities, wil zichzelf ontwikkelen en groeien naar een topfunctie bij topwerkgever.

Interface app

  • My New Slide
  • New Slide
  • New Slide

Oplossing

De taak van Spice your Life is het aanwakkeren van het bewustzijn van latent werkzoekenden. Doordat de latent werkzoekenden terecht komen bij Spice your Life worden zij aangesproken op hun baan. Uit onderzoek blijkt dat latent werkzoekenden vaak te vinden zijn op een vakbeurs.

Spice your Life organiseert een beurs waar latent werkzoekenden terecht komen. Bij aankomst op de vakbeurs doen zij een test op een iPad formaat touchscreen. De vragen gaan over de huidige baan van de latent werkzoekende. Als de test is afgerond worden de gegevens van de gebruiker doorgestuurd naar de database van Unique.

De gebruiker kan na de test, de resultaten ophalen bij een medewerker. Op de test resultaten staat een doorverwijzing naar Unique.

Resultaat

Het resultaat is dat Unique door waarden van latent werkzoekenden, hen een spicy baan kan aanraden. Hiermee is Spice your Life uiteraard een uitzendbureau van de toekomst.